Αντηχούν Μουσικές στο ΙΜΚ με ελεύθερη είσοδο (εισαγωγικά στις προβολές των ταινιών)
Συνοδεύουν τις κινηματογραφικές προβολές κάθε Τετάρτη και ξαφνικά, αντηχούν μουσικές! Νέοι, αλλά και ήδη καταξιωμένοι, όλοι τους αξιόλογοι μουσικοί και σπουδαστές μουσικής καταλαμβάνουν το φουαγέ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και συστήνονται στο κοινό μέσα από μικρές συναυλίες, με διάφορα είδη μουσικής. Μέσα από αυτό τον κύκλο εκδηλώσεων βρίσκουν βήμα έκφρασης και παρουσιάζουν μουσικούς προλόγους για τις κινηματογραφικές προβολές της “Τετάρτης με Κινηματογράφο στο ΙΜΚ”, μισή ώρα περίπου πριν την έναρξη κάθε προβολής με ελεύθερη είσοδο για όλους.
Το Φεβρουάριο 2012, στο πλαίσιο του Αντί – Αφιερώματος στον ʼγιο Βαλεντίνο, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με έργα των σύγχρονων Ελλήνων συνθετών Η. Κοτζιά, Χ. Σαμαρά και Ν. Τζιάτζιου, καθώς επίσης και με πρόσφατες συνθέσεις εμπνευσμένες από την ταινία τα “Φτερά του έρωτα” των Ν. Μαυράκη, Α. Μουζάκη και Γ. Κουβαρά. Τα έργα των συνθετών ερμηνεύουν οι Α. Τζιγιάννη (πιάνο), Α. Χανιώτης (βιολί), Ν. Νικολόπουλος (φλάουτο), Π. Σιωράς (κλαρινέτο), Μ. Στέλλιου (μαντολίνο), A. Orefice (υψίφωνος).
Μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης που υποστηρίζεται και υποστηρίζει νέους μουσικούς και αναγνωρισμένους φορείς μουσικής εκπαίδευσης. Όλοι μαζί συνασπίζουν τις δυνάμεις τους για να στρέψουν την προσοχή, όλων, στο αξιόλογο καλλιτεχνικό δυναμικό της νέας γενιάς.
Καλλιτεχνική επιμέλεια – οργάνωση: Κατερίνα Καναβάκη
Εισαγωγικά στην ταινία “Bad Guy” του Kim ki duk
Αντοχή [performance] του Γιώργου Κουβαρά
Τα στοιχεία του εγκλεισμού και περιορισμού που υπάρχουν στην ταινία Bad Guy είναι η αφορμή για να στηθεί η οπτικοακουστική performance ΄ʼντοχή”. Πάνω σε ένα music sound design επιβάλλεται μία ”μερικώς” σταθερή εικόνα προσπαθώντας να αποδώσει ενισχυμένα νοήματα και συμβολισμούς σε κατάσταση ψυχολογικής πίεσης. Το ερωτικό στοιχείο της ταινίας αφαιρείται και μας μένει μία πράξη πολλαπλασιασμού της εσωτερικής έντασης σε μία προσπάθεια αναζήτησης του αδιάφορου βλέμματος! Μία ερμηνεύτρια soprano περιορισμένη στον χώρο και ένα τραπέζι Poker! συνθέτουν το σκηνικό.
Μουσική σύνθεση, ηχητική επεξεργασία και σύνθεση performance: Γιώργος Κουβαράς
Ερμηνεία και φωνητικά: Antonela Orefice
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Σίσσυ Δουτσίου, ʼλκηστις Πολυχρόνη, Θοδωρής Σκυφτούλης
Έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών για βιολί και πιάνο
Εισαγωγικά στην ταινία Antares του Goetz Spielmann
Βιολί: Ανδρέας Χανιώτης
Πιάνο: Αλεξάνδρα Τζιγιάννη
Conversation for three (Ηλίας Κοτζιάς)
Περιγράφει ένα τρίο. Το βιολί είναι η γυναίκα που φλερτάρει με δύο άντρες: το αριστερό και το δεξί χέρι του πιάνου. Οι άντρες την διεκδικούν αλλά εκείνη είναι πάντα από πάνω, μία δίνει ελπίδες στον ένα και μία στον άλλο, διατηρεί όμως την ακεραιότητα της.
Τριλογία (Ναδίνα Τζιάτζιου)
Έργο σε 3 μέρη, τίτλοι μερών: έρωτας – αγάπη – πάθος.
To 1o είναι σε ένα tempo μέτριο με εναλλαγές, το 2ο σε αργό στυλ και το 3ο μέρος είναι ένα τανγκό.
Το έργο είναι γραμμένο σε στυλ κινηματογραφικό. Παραπέμπει σε ερωτικές – αισθηματικές σκηνές κινηματογράφου, όχι όμως κάποιας συγκεκριμένης ταινίας. Περιγράφει τη συναισθηματική σχέση στις δύο μορφές της: από την πλευρά της αγάπης, αλλά και της έντασης που δημιουργεί το πάθος του έρωτα.
Sonata Nr.2 (Χρήστος Σαμαράς)
Σονάτα τριμερής μορφής. Συνδυάζει εκ διαμέτρου αντιφατικές παραμέτρους: το δυναμισμό του πάθους και την αυτοκυριαρχία της λογικής επεξεργασίας των συναισθημάτων.
Εισαγωγικά στην ταινία “Τα Φτερά του Έρωτα”
του Wim Wenders
Κλαρινέτο: Παναγιώτης Σιωράς
Μαντολίνο: Μαρία Στέλλιου
After 360 degrees του Γιώργου Κουβαρά
Το ηλεκτροακουστικό ηχητικό ποίημα ”After 360 degrees” είναι το πρώτο μέρος από μία δουλειά μεγαλύτερης διάρκειας που βασίζεται στο μουσικό χορευτικό έργο ”Three mountains not to climb” [έργο υπό δημιουργία] με την ομάδα Synthesis 748.
Η ενορχήστρωση βασίζεται στις ανθρώπινες φωνές, στην ηχητική αισθητική επεξεργασία αυτών και σε ηλεκτρονικούς ήχους. Εννοιολογικά και θεωρητικά κύτταρα για την σύνθεση του κομματιού ήταν η έννοια της υπέρβασης κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο, και μία προσπάθεια για επεξεργασία και μορφοποίηση της έννοιας των ορίων. Η σύνθεση των στοιχείων αυτών ως επιθυμία και η δομή ως συνειδητή πράξη έδωσαν ένα μορφικό αποτέλεσμα απροσδόκητο βίαιο, ερωτικό και τραγικό. Το προτείνω σαν ένα κάλεσμα για την είσοδο μας σε μία σύγχρονη τραγική αρένα που δεν είναι άλλη παρά αυτή η μαγική ταινία.
Utopia of the moment (2012) της Άννας Μουζάκη
για φλάουτο/ μπάσο φλάουτο, κλαρινέτο/ μπάσο κλαρινέτο και μαγνητοταινία
Η ταινία του Wim Wenders Τα φτερά του έρωτα δίνει έμπνευση για ένα μικρό μουσικό έργο αρθρωμένο σπονδυλωτά. Οι άγγελοι είναι η συνείδηση, αλλά ο φυσικός κόσμος είναι κρατημένος για το ανθρώπινο, έτσι η χειραφέτηση των οργάνων, τα ηχητικά εφέ, η διαφωνία, ο θόρυβος συνάδουν με αυτόν. Οι μονόλογοι των οργάνων δίνουν με την έλλειψη αρμονικού ρυθμού αίσθηση ευρύτητας και δηλώνουν τον ανθρώπινο κόσμο των αισθήσεων.
Στο τέλος οι άγγελοι αλλάζουν πλευρά και η άρνησή τους για αιώνια ζωή εκλύει τεράστια ενέργεια που ελευθερώνεται σε έναν γρήγορο αυτοσχεδιασμό. Αυτή η θορυβώδης σιωπή αποκαθιστά την ουτοπία ως τη νέα πατρίδα του ανθρώπου, από την οποία δεν μπορεί να εκδιωχθεί, και όπου μέσα από τις δυνάμεις που κινητοποιεί η ελπίδα, ο άνθρωπος βιώνει ξανά την ελευθερία του.
Τα φτερά του έρωτα της Ναταλίας Μαυράκη (έργο σε τρία μέρη)
Πρώτο μέρος: <Damiel> σόλο φλάουτο
Σε αυτό το μέρος, το φλάουτο εκφράζει τις σκέψεις του Damiel και την έντονη επιθυμία του να νιώσει όλα όσα νιώθει ένα ανθρώπινο ον.
Δεύτερο μέρος: <Ψίθυροι> φλάουτο, κλαρινέτο και μαντολίνο
Σε αυτό το μέρος το κλαρινέτο εκφράζει τις σκέψεις όλων των ανθρώπινων όντων που ακούει ο Damiel σαν άγγελος. Προς το τέλος έχουμε την εισαγωγή του μαντολίνου που εκφράζει τις σκέψεις της Marion, της πρωταγωνίστριας του έργου.
Τρίτο μέρος: <Damiel ο άνθρωπος> φλάουτο, κλαρινέτο και μαντολίνο
Το φλάουτο, το κλαρινέτο και το μαντολίνο περιγράφουν τον κόσμο και τα αισθήματα που ο Damiel βιώνει σαν ανθρώπινο ον και ο ίδιος πια τώρα, έτοιμος να αγαπήσει και να αποκτήσει φτερά ξανά, αλλά αυτή τη φορά τα φτερά του ανθρώπινου έρωτα.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Διάρκεια: 30 λεπτά
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ