ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ MCF 2024-2025

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ MCF 2024-2025

Μετά από δύο επιτυχημένες χρονιές, ο Καρπός συνεχίζει την συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για τα σχολικά Εργαστήρια Κινηματογράφου. Η πολυετής εμπειρία του Καρπού στον σχεδιασμό και την υλοποίηση κινηματογραφικών εργαστηρίων για μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών μεταφέρεται στις αίθουσες του ΙΜΚ που διαθέτουν επαγγελματικό, τεχνικό εξοπλισμό δίνοντας έτσι την ευκαιρία στα παιδιά να πειραματιστούν και να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες κινηματογραφικής εκπαίδευσης. Είναι μια μοναδική ευκαιρία για μαθητές κάθε ηλικίας, να δημιουργήσουν διασκεδάζοντας σε ένα χώρο με μακρά κινηματογραφική παράδοση.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τα σχολικά εργαστήρια που προσφέρονται, τα οποία συνδυάζουν τις νέες τεχνολογίες και τον κινηματογράφο με το πρόγραμμα σπουδών. Απευθύνονται σε ηλικίες από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο!

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΦΩΤΟΚΟΜΙΚ

Δημοτικό, Γυμνάσιο

Μπορούμε να πούμε μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος με 12 φωτογραφίες και λεζάντες; Πώς συνδέεται η γλώσσα με την αφήγηση, τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο; Οι μαθητές, μαθαίνουν για τη δύναμη της εικόνας και τις βασικές αρχές δομής μίας ιστορίας. Σε μικρές ομάδες, αναπτύσσουν την δική τους εκδοχή πάνω σε ένα θέμα που θα τους δοθεί, εξοικειώνονται με το ρόλο του σκηνοθέτη και του φωτογράφου και γράφουν όλοι μαζί τους διαλόγους.

Σύνδεση με σχολική ύλη: Γλώσσα, Έκθεση, Εικαστικά, Οικιακή Οικονομία, Ερευνητικές εργασίες-project

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Δ’, Ε’, ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Πώς γίνεται ένα πραγματικό τηλεοπτικό ρεπορτάζ; Ποια η σχέση του με το ντοκιμαντερ; Πώς στήνονται η κάμερα και το μικρόφωνο και γιατί; Οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγούνται στις διαδικασίες και τους ρόλους που απαιτεί ένα επαγγελματικό γύρισμα, παίρνουν εκ περιτροπής όλους τους ρόλους του συνεργείου και μαθαίνουν στην πράξη πώς συντάσσουμε και απευθύνουμε ερωτήσεις σαν πραγματικοί δημοσιογράφοι!

Σύνδεση με σχολική ύλη: Γλώσσα, Iστορία, Μελέτη περιβάλλοντος, Τεχνολογία, Έκθεση, Οικιακή Οικονομία, Εικαστικά, Ερευνητικές εργασίες-project

PIXILATION (ANIMATION)

Δ’, Ε΄, Στ’ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Το pixilation είναι ένα είδος stop motion animation στο οποίο οι ίδιοι οι μαθητές παίρνουν το ρόλο των κινούμενων αντικειμένων, μαθαίνουν την σειριακή κινηματογράφηση, φωτογραφίζονται και καθορίζουν το ρυθμό και τη μορφή της ταινίας τους. Έτσι, οι μαθητές εισάγονται στον κόσμο του animation γενικότερα, αντιλαμβάνονται την βασική αρχή της λειτουργίας του και εξασκούνται σε μία πρωτότυπη ιστορία όπου παίζουν και φωτογραφίζουν όλοι μαζί.

Σύνδεση με σχολική ύλη: Μελέτη περιβάλλοντος, Λογοτεχνία, Ιστορία, Τεχνολογία, Εικαστικά, Ερευνητικές εργασίες-project

SOUND DESIGN

Ε’, ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Οι μαθητές εισάγονται στα μυστικά της επένδυσης ήχων μιας ταινίας. Μαθαίνουν να αποδoμούν τις ανθρώπινες δραστηριότητες στους ήχους που τις συνθέτουν. Βλέπουν επιλεγμένα αποσπάσματα και ανασυνθέτουν σε ομάδες τα είδη των ήχων με τους οποίους θέλουν να τα επενδύσουν και προτείνουν ήχους που θα δημιουργήσουν μόνοι τους ή που θα βρουν στο διαδίκτυο… Τέλος, επιμελούνται συνολικά μια «παράσταση» φροντίζοντας για την ροή, την ένταση και το ρυθμό.

Σύνδεση με σχολική ύλη: Γλώσσα, Έκθεση, Εικαστικά, Οικιακή Οικονομία, Ερευνητικές εργασίες-project

ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΝΤΕ ΜΑΤΙΕΣ

Ε’ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Πώς αποκτά μια εικόνα διαφορετικές σημασίες; Τι κάνει μια εικόνα να μας θυμίζει διαφήμιση και μια άλλη παραμύθι; Με πόσους τρόπους μπορεί να φωτογραφηθεί ένα αντικείμενο; Οι μαθητές σε μικρές ομάδες παίρνουν το ρόλο του σκηνοθέτη, του φωτογράφου και των μοντέλων και στήνουν φωτογραφίες χρησιμοποιώντας κώδικες, σύμβολα και στερεότυπα της τηλεόρασης, του Διαδικτύου και του κινηματογράφου. Μία δραστηριότητα που εξάπτει τη φαντασία και το χιούμορ, την ομαδική συνεργασία και τη συζήτηση!

Σύνδεση με σχολική ύλη: Γλώσσα, Τεχνολογία, Οικιακή Οικονομία, Εικαστικά

ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΡΕΙΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ

Γυμνάσιο, Λύκειο

Πώς γίνεται και τρεις διαφορετικοί σκηνοθέτες αφηγούνται διαφορετικά την ίδια ιστορία με αφορμή το ίδιο βιβλίο; Παρακολουθώντας αποσπάσματα από τρεις σημαντικές ταινίες, οι μαθητές παρατηρούν και αναλύουν την προσέγγιση κάθε σκηνοθέτη. Στη συνέχεια τα παιδιά παίρνουν ρόλους, προβάρουν, παίζουν και βιντεοσκοπούν την ίδια σκηνή με έναν δικό τους τρόπο!

Σύνδεση με σχολική ύλη: Γλώσσα, Ιστορία, Κινηματογράφος, Τεχνολογία, Λογοτεχνία, Έκθεση, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Οικιακή Οικονομία, Εικαστικά, Ερευνητικές εργασίες-project

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο

Τα παιδιά μαθαίνουν τα μυστικά του Φωτογραφικού Πορτρέτου αλλά και τον τρόπο στησίματος του μοντέλου τους. Με την χρήση επαγγελματικού εξοπλισμού  μαθαίνουν για την τοποθέτηση της κάμερας, τη χρήση των φακών και του φωτός. Στο τέλος δημιουργούμε ένα ψηφιακό κολάζ με όλα τα πορτραίτα της τάξης!

Σύνδεση με σχολική ύλη: Ιστορία, Τεχνολογία, Εικαστικά, Ερευνητικές εργασίες-project, Κινηματογράφος

ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ: STOP MOTION ANIMATION

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο

Χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά ανάλογα με την ηλικία (τρισδιάστατα αντικείμενα, χαρτιά κ.λ.π.), πειραματιζόμαστε με την τεχνική του stop motion για να φτιάξουμε ένα μικρό ταινιάκι animation! Οι συμμετέχοντες εισάγονται μέσα από παιχνίδια στην αρχή του κινηματογράφου και των πρώτων πειραματισμών του και στη συνέχεια πλάθουν και κινούν τους δικούς τους χαρακτήρες και με φαντασία! Οι μαθητές μπορούν σε επόμενη συνάντηση να γίνουν sound designers, να φανταστούν τους δικούς τους ήχους για την ταινία τους και να μάθουν να ηχογραφούν οι ίδιοι με επαγγελματικά μικρόφωνα.

Σύνδεση με σχολική ύλη: Μελέτη περιβάλλοντος, Λογοτεχνία, Ιστορία, Τεχνολογία, Εικαστικά, Ερευνητικές εργασίες-project

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Μπορείτε να βρείτε εδώ όλες τις πληροφορίες για το πώς και εσείς με την τάξη σας μπορείτε να κλείσετε το επόμενο εργαστήριο. Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται εντός σχολικού ωραρίου και διαρκούν 90 λεπτά.

Επικοινωνήστε μαζί μας στο kkworkshops2022@gmail.com και τηλεφωνικά +30 2130435978, 6949404003

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟ

Από το 2008 σχεδιάζει και υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς και μαθητές και μαθήτριες από όλες τις σχολικές βαθμίδες. Έχει εκπαιδεύσει πάνω από 6000 μαθητές από όλη την Ελλάδα. Τα τελευταία 10 χρόνια συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα με άξονα την κινηματογραφική και οπτικοακουστική εκπαίδευση. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δράσεις και τα εργαστήρια του Καρπού εδώ.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΕΣ

Μαρία Λεωνίδα

Συν-ιδρύτρια και Διευθύντρια του Καρπού. Σκηνοθέτης με σπουδές στην Ιστορία, Ιστορία της Τέχνης και τον Κινηματογράφο. Έχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ σε συνεργασία με την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τη Γερμανική Τηλεόραση, την E.B.U. και εφαρμογές με διαδραστικό περιεχόμενο. Συνεργάτης του Προγράμματος Μελίνα, έχει γράψει το Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία Ντοκιμαντέρ στα Καλλιτεχνικά Λύκεια, και έχει σχεδιάσει οπτικοακουστικά εργαστήρια για το Παν/ιο Αθηνών, το Παν/ιο Φρανκφούρτης, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το Βρετανικό Συμβούλιο, το WWF, και Ευρωπαϊκά προγράμματα σε Γαλλία, Γερμανία, Λιθουανία, Τσεχία, Ιταλία και Τουρκία με αντικείμενο τη γλώσσα του κινηματογράφου, τη διαθεματική μάθηση και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Μέλος του Film Literacy Advisory Group.

Αναστασία Βλαχάκη

Πτυχιούχος του τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Επιπλέον έχει σπουδάσει γραφιστική και video art. Το 2014 απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης ΜΑ Inclusive Arts Practice στο Μπράιτον της Αγγλίας και το 2018 ολοκλήρωσε διετές πρόγραμμα στη Συνθετική Παιγνιόδραση. Έκτοτε εργάζεται ως εμψυχώτρια και δημιουργός καλλιτεχνικών εργαστηρίων σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς ( Save the Children, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης κ.α.) αλλά και ως συντονίστρια οπτικοακουστικών εργαστηρίων ( Δήμος Αθηναίων- Curing the Limbo, Καρπός).

Μαργαρίτα Σιμοπούλου

Πτυχιούχος του τμήματος της Γραφιστικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας με εξειδίκευση στο animation. Από το 2013 μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με διαφημιστικές εταιρείες στον τομέα της γραφιστικής και του animation καθώς και με πολιτιστικούς οργανισμούς (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης κ.α). Έχει δημιουργήσει τρεις ταινίες μικρού μήκους (Η ζωή ένα μολύβι, Seed, Buton-off) οι οποίες έχουν συμμετάσχει σε μεγάλα φεστιβάλ της Ελλάδας. Η ταινία “Η ζωή ένα μολύβι” διακρίθηκε με 1ο Βραβείο στην κατηγορία του ελληνικού διαγωνιστικού στο Athens Animfest 2013. Ως εκπαιδευτικός οπτικοακουστικών τεχνών έχει συνεργαστεί με διάφορους πολιτιστικούς οργανισμούς (Καρπός, Animasyros, Exile Room).